At work work....

Ja nu sitter man här på jobbet och har ingenting att göra. Alla har checkat in, jag har fixat allt jag ska göra nu på kvällspasset så nu har jag inte så mycket för mig tills jag slutar om två timmar. Fick hemtentan skickad till mig och den verkar faktiskt inte vara supersvår, så ska sätta mig med den i morgon och hoppas jag går igenom halva då iaf. Kände ju igen allt som det stod om i frågorna, men det svåra är ju att hitta var det står i böckerna så att man har något att relatera till.

Nä, nu får jag skärpa mig! Sitta och skriva i bloggen medan man jobbar, men Linn då! Haha. Hörs senare!!!

Ciao ciao!

Long time no see!

Ja nu var det längesen jag skrev här, igen. Ibland får man riktig bloggtorka och tänker helt enkelt inte på att skriva.
Hoppas ni haft en skön och solig helg iaf! Min helg var supermys! Samer kom med förslaget i fredags att vi kunde dra till Helsingör och kolla runt i lördags, så vi stack dit och hade jätte kul! Gick runt och kollade i små butiker, gick till en gammal borg och satt och solade där lite och så åt vi en skit god kebabpizza och käkade glass i stora lass! Varmt var det ju också så det var så himla skönt att gå runt där!

Här får ni lite bilder från lördagens utflykt:



Idag får vi ut hemtentan, så denna vecka kommer det bli ganska mycket hemtentaplugg... Hoppas den inte kommer vara alltför svår, för känner verkligen att jag vill ha någon eller några dagar ledigt också i veckan och inte bara sitta med tentan! Nu ska jag städa här lite sen blir det av till jobbet klockan tre!

Ha en bra dag!

Puss!

Tandläkaren!

Hej hå! Just nu sitter man hemma hos mamma, sovit här i natt för ska tandläkaren här idag, dock inte förrän vid tre så ska träffa Jonna en liten stund innan. Jag hoppas att jag inte har hål, vill ej!! Hatar verkligen att laga, så jag hoppas jag får slippa det detta året....

Fick ut resultatet på vårt projektarbete igår och vi fick högsta betyg! Gissa vem som blev glad?! Jag blev ändå förvånad att vi fick det högsta, tyckte att vi gjort ett jätte bra arbete men kanske inte det bästa vi gjort. Men vi blev glada! Nu hoppas man bara att man får VG på tentan också... lite tveksamt där faktiskt....

Förkyld har jag börjat bli- vill inte! Känt mig helt snuvig och haft lite huvudvärk nu de senaste dagarna... man får la hoppas att det inte blir värre bara!

Nu ska jag ta och käka frukost!

Puss på er!

~LinnSi~

SMILE!

Hmmm..

Mitt förra inlägg blev inte som jag ville... det skulle iaf vara en ruta där det stod att jag skrivit 49 ord på en minut.. Felfritt ;) Duktigt eller hur... Det var Sofie som tipsade på hennes blogg om ett program där man kunde se hur snabb man var på tangenterna :P Håller med dig Sofie, det är beroendeframkallande! HÖHÖ.

Duggan idag gick jätte bra, så den fixade man säkert;) Känns så sköönt att vi bara har två hemtentor kvar innan sommaren!! Sen är det loov! Längtar!!

NU ska jag käka sen är det jobb som väntar!

Puss hej!!


Yepp

<a href="http://swedish-speedtest.10-fast-fingers.com" style="display: block; width: 300px; height: 100px; background: url('http://speedtest.10-fast-fingers.com/img/badge1.png') no-repeat; padding-top: 50px; padding-left: 60px; color: #009933; font-weight: bold; text-decoration: none; font-family: Times New Roman, Arial, serif; font-size: 40px;">49 words</a><p><a href="http://swedish-speedtest.10-fast-fingers.com">Speedtest</a></p>


Duktigt va?;) Tihi!

Pluggdag!

Wihooo, vad kul det låter va?! Nej! Har verkligen inte lusten till att lägga ut hela denna vackra vårdag till att plugga! Men har duggan i morgon så måste ju verkligen.. Men nej, usch, vill ut i det fina vädret istället!!

Jaha, hur har er helg varit då? Min har varit lugn faktiskt.. I fredes så jobbade jag ensam för första gången och gick faktiskt riktigt bra! Men hade lite otur för ringde en man från en resebyrå i Spanien och skulle prata om vilken provision de får om de bokar in någon som ska bo hos oss... Och han pratade riktigt kass engelska och jag visste inte alls vad jag skulle svara honom. Till slut fixade det sig iaf, så nu har man lärt sig vad man ska göra om det händer igen hehe. Men jobbigt var det! Annars var det inget krångligt som uppstod utan alla incheckningar och beställningar i baren gick super! Var fan en tjej som köpte en champagneflaska för 900 kr! Undrar hur mycket godare den kan vara än den som kostade 500 kr.. hmmm....

Aja, kul var det iaf! De frågade om jag kunde hoppa in i morgon kväll mellan 17-23 också, och det tackade man inte nej till. Trivs verkligen, alla är supertrevliga och de blir inte sura om man gör något litet fel utan till skillnad från vissa andra chefer så tycker de att det bara är mänskigt att göra fel i början..

Igår så pluggade jag en del sen på kvällen grillade vi med Samers mamma, systrar, bror och hans tjej. Var trevligt och gott som fan!!

Nä, sluttjatat för min del. NU måste jag plugga.

Puss och hej!

Onsdag!!

Ja vilken rolig rubrik va?? Men det är ju faktiskt onsdag idag så den är ju inte helt opassande ;) Kom hem från skolan för en stund sedan, idag kommer det endast innebära plugg för mig då jag har en dugga på måndag (för er som inte känner till vad en dugga är så är det ett onödigt litet prov där man ska förklara vissa viktiga begrepp och andra småsaker som vi har i denna kursen, får inte ens något betyg i det, ngt vi bara mååste göra). Iaf, den ska jag plugga till idag så att man fixar den!

Känner mig helt glad idag också! Varit det enda sedan jag vaknade av i princip ingen anledning. Men är skönt att stiga upp på morgonen och känna sig på topp... Hoppas dagen förblir så! Föresten, så var TV4 Helsingborg och filmade på Campus igår, och i vårt klassrum! Så om ni går in på nyhetskanalen och klickar er vidare till TV4 Helsingborgsnyheterna från igår 18,30 så ser ni vår klass sitta där och ha föreläsning. Man ser mig bakifrån faktiskt;) Kul kul!!!

Nä, nu ska jag inte babbla på här mer utan tänkte bara visa er lite bilder från påskmiddagen hos mamma!

<<-- Lite blåbärsmuffins som jag bakat och tagit med mig!

Skolan...

Nu sitter jag i skolan.. har lunchrast och börjar kvart över ett igen.. Trött som fan är jag! Sov inte mycket i natt... ingen aning om varför men hade skit svårt för att somna... suck... måste plugga också när jag kommer hem.. har massor som behövs läsas...

Gårdagen var trevlig.. Var hembjuden till mamsen på påskmiddag och tina & co, peter & co och mormor var också där.. Var kul att träffa Alva, Melvin och Alexander igen.. Var fan skit längesen sist!! Blev ju lite godisätande också, men det är väl ngt som hör till ;)

Har faktiskt inte så mer att tillägga än, men ha en bra dag allesammans!

Glad Påsk, lite i efterhand;)

Puss!!

Haha!

Satt bara och kollade lite foton på datan och fick syn på denna, haha. Min älskling är så söt! Hihi. Hittade även en rolig bild på Melvin. Här får ni se:



Haha, nej gud vad tråkig jag är.. Meen, har faktiskt lite uttråkad och så är jag hungrig!! Men ska snart göra en pastasås med räkor som jag älskar sen spagetti till det! MUMS!

Puss på er!!

Hola!

Hola hola! Hoppas allt är bra med er där ute!! Tråkigt nog är det inte så fint väder som jag hade velat att det skulle vara, men man har ju hört att det ska bli runt 18 grader i morgon så man får väl hoppas på det bästa! Hade varit så jäkla skönt!! Älskar verkligen värmen, solen och allt man kan göra när det är fint väder ute.. Man blir ju så begränsad när det är skitväder ute.. Blir lätt att man bara sitter inne och glor då..

Igår så jobbade man. Kändes riktigt bra! Fick göra massa utcheckningar helt själv och de sa att jag faktiskt kunde jobba själv nästa gång! Kommer vara nervöst, men tror jag fixar det. Är ju bara incheckningar då och är ju inte så svårt! Trivs verkligen där och ser framemot att jobba där i sommar! Efter jobbet åkte jag till Entré för att träffa Sofie, Madu & Dess. Där gick vi runt i massa affärer och kollade kläder, åt och fikade. Var jätte kul! Hittade två jätte fina blusar också, en vit och en blommig, behövde verkligen blusar så är jätte glad att jag hittade två.

Idag är jag heelt ledig, ska verkligen inte göra någonting och ska bli så skönt att bara slippa tänka på skolan och bara vara ledig för en gångs skull! Skulle egentligen till mormor och morfar med Tina & Co och Fia men eftersom både Tina & Alva blivit sjuka så blev det inget med det....

Hörs senare!

Puss från mig!!!

Sunday

Hej allihopa!
Som ni kanske ser där ute så är denna dag inte lika solig som gårdagen.. Helt grått och trist ute.. Men men, man kan väl inte få sol varje dag.. Sen så är det ju ändå pluggdag för mig idag så kanske bra att det inte är så fint för då hade man ju inte velat sitta inne hela tiden.. Fick information förra veckan om de valbara kurser vi har att välja på inför hösten... Problemet är att jag verkligen inte vet vilket jag vill läsa!! Har siktat in mig på två av dem, men vilken av de jag helst vill läsa vet jag inte...

Igår hade man filmkväll med Jonna! Jätte kul att träffa henne!! Vi hyrde en skräckfilm, inte värst läskig men ganska bra.. Kunde väl varit bättre men om man jämför med de skräckfilmer jag sett på senaste tiden så var den bra :D

Nä, nu måste jag snart börja plugga, klockan är ju redan tre.. Men är för lat för det idag, men mååste! Ahh.. jaja, men ha det så bra så länge!!

Bjuder på en bild på mig och älskling:


Puss på er!!

Jag älskar våren!

Äntligen! Ja, äntligen så är värmen här!! 18 grader är det ute och jag njuter!!! Varit ute i solen och promenerat med Samer idag och haft det supermys!! Hoppas det håller i sig också! Nu är jag i Tollarp, kom hit för en stund sen. Ska träffa Jonna ikväll :D Ska bli kul, var så längesen vi sågs nu ju....

Igår så bjöd min älskling mig på middag, han ville göra det lite speciellt för vår 4 års och 9 månaders dag hihi. Så vi var och åt på en Italiensk resturang i Limhamn, rekommenderar den starkt, riktigt mysigt och skit god mat!!! Restaurang Limone heter den för ni som undrar;)

Nu kommer Jonna strax, men ni får ha en underbart solig lördagskväll!!

Kramar på er!

RSS 2.0